Otwarty konkurs na stanowisko urzędnicze - Specjalista ds.płac

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
30 marca 2021

Dyrektor Zespołu Szkół nr1 im. Powstańców Wielkopolskich
ogłasza otwarty konkurs na stanowisko urzędnicze

 

SPECJALISTA ds. PŁAC

 

  1. Nazwa i adres jednostki (miejsce wykonywania pracy) 

Zespół Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich we Wronkach
ul. Leśna 17, 64-510 Wronki woj. wielkopolskie tel.: (67) 254 02 13
e-mail: sekretariat@szkolanalesnej.edu.pl 

  1. Określenie stanowiska urzędniczego: 

Specjalista ds. płac

wymiar czasu pracy: pełny etat

rodzaj umowy: umowa o pracę

rodzaj zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony z możliwością przedłużenia na czas nieokreślony 

  1. Wymagania niezbędne:
  • posiadanie obywatelstwa polskiego (o stanowisko mogą ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej - art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 21.11.2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282),
  • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • wykształcenie wyższe i min. 2-letni staż pracy lub wykształcenie średnie i min. 5 lat stażu pracy na podobnym stanowisku,
  • posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na w/w stanowisku. 
  1. Wymagania dodatkowe:
  • doświadczenie w prowadzeniu spraw płacowych,
  • znajomość przepisów z zakresu prawa pracy (Kodeks Pracy) i ubezpieczeń społecznych,
  • znajomość przepisów ustawy o systemie oświaty i ustawy Karta nauczyciela,
  • umiejętność obsługi komputera - pakiet biurowy MS OFFICE,
  • znajomość obsługi programów komputerowych - PŁACE PROGMANN, PŁATNIK, aplikacja e-PFRON itp.,
  • umiejętność sporządzania dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych ZUS,
  • dokładność i rzetelność oraz dobra organizacja pracy,
  • odpowiedzialność. 
  1. Zakres obowiązków na stanowisku specjalista ds. płacowych obejmuje m. in.:
  • przestrzeganie ustalonych w zakładzie pracy norm czasu pracy i porządku prawnego,
  • rzetelne i efektywne:
    • wykonywanie pracy,
    • wykorzystanie czasu pracy,
  • dbałość o zachowanie porządku i estetyki na stanowisku pracy i na terenie placówki,
  • wykonywanie pracy na zajmowanym stanowisku zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz instrukcjami wewnętrznymi,
  • zadania:
    • prowadzenie obsługi płacowej związanej z obliczaniem i sporządzaniem list płac dla pracowników jednostki,
    • prowadzenie imiennych kartotek wynagrodzeń pracowników,
    • wyliczanie i sporządzanie miesięcznych deklaracji rozliczeniowych ZUS (ZUS DRA, ZUS RCA, ZUS RSA), ZUS IWA oraz ich przesyłanie do ZUS za pomocą programu Płatnik,
    • sporządzanie i wysyłanie zaświadczeń i druków (do ZUS, US i innych instytucji) niezbędnych do ustalenia praw do zasiłków, świadczeń i innych należności dla pracowników oraz byłych pracowników jednostki,
    • obliczanie i pobieranie podatków oraz terminowe wpłacanie organowi podatkowemu pobranych kwot podatku dochodowego od osób fizycznych,
    • rozliczenia z Urzędami Skarbowymi,
    • sporządzanie i ewidencja deklaracji podatkowych do Urzędu Skarbowego (np. PIT-4R),
    • sporządzanie i ewidencja rocznych rozliczeń podatkowych dla pracowników (PIT-11, PIT-40, PIT-8AR itp.) i sporządzenie zestawienia wysyłanych deklaracji do Urzędów Skarbowych,
    • sporządzanie i ewidencja list płac od świadczeń z ZFŚS dla pracowników oraz emerytów oraz rozliczanie podatku od osób fizycznych,
    • współpraca ze spec. ds. kadr (sprawy kadrowe, umowy o pracę i inne),
    • współpraca z głównym księgowym (sprawy finansowe, zestawienia zbiorcze, terminowość rozliczeń, wypłat, analiza wynagrodzeń, korekty oraz zmiany w planach dot. wynagrodzeń),
    • sporządzanie sprawozdawczości statystycznej i informacyjnej,
    • przekazywanie dokumentów do składnicy akt zgodnie z procedurą obowiązującą w jednostce,
    • kompletowanie dokumentów dotyczących płac, zasiłków chorobowych, stawek zaszeregowań, załączników do list płac, zwolnień lekarskich, oświadczeń podatkowych,
    • przygotowanie listy płac i wszystkich potrąceń z list płac na podstawie wykazów wystawianych przez upoważnione do tego podmioty,
    • ewidencja pożyczek mieszkaniowych,
    • naliczanie i ewidencja wynagrodzeń chorobowych i zasiłków chorobowych,
    • zgłoszenia i wyrejestrowanie do ZUS,
    • ewidencja i sporządzanie do ZUS-u informacji o zarobkach emerytów - do końca lutego każdego roku,
    • sporządzanie zbiorówek z list płac do każdej wypłaty oraz zbiorczych zestawień na koniec każdego miesiąca,
    • uzgadnianie dokonanych przelewów na konta pracownicze i przelewów z potrąceń ze zbiorówkami,
    • ewidencja naliczeń płac na podstawie zbiorówek,
    • naliczanie i prowadzenie ewidencji umów zleceń i dzieło oraz rachunków za umowy, ocena zgodności z prawem oraz formalno–rachunkowym w przypadku ich występowania w jednostce,
    • wystawianie zaświadczeń o z wynagrodzeniu dla pracowników szkoły,
    • we współpracy ze spec. kadr ewidencja do ZUS-u druki Rp-7 (zaświadczenia o wynagrodzeniu do ustalenia kapitału początkowego oraz do emerytury) i inne, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    • przechowywanie dowodów zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    • sporządzanie sprawozdań z wykonania funduszu płac i wszystkich innych sprawozdań związanych z funduszem płac i zatrudnieniem,
    • przygotowanie danych związanych ze swoim zakresem obowiązków i czynności do systemu PFRON,
    • wprowadzanie danych z zakresu płac w celu uzupełniania SIO zgodnie z obowiązującymi terminami (współpraca z spec. ds. kadr oraz głównym księgowym),
    • we współpracy ze spec. ds. kadr sporządzanie sprawozdań: Z-03 i Z-06 o stanie zatrudnienia w danym roku, Z-05 oraz innych zleconych przez GUS i inne instytucje wg potrzeb,
    • opracowywanie sprawozdawczości szkoły w zakresie dotyczącym płac (GUS, SIO itp.),
    • opracowywanie wersji roboczych regulaminów, instrukcji, procedur, wzorów oświadczeń, rejestrów (zgodnie z zakresem czynności),
    • obsługa PPK jednostki,
    • wykonywanie płatności na rzecz kontrahentów za pośrednictwem bankowości internetowej,
    • przestrzeganie wewnętrznych zarządzeń dyrektora szkoły i wykonywanie innych nie określonych wyżej czynności zleconych przez dyrektora.

 

  1. Oferty osób przystępujących do konkursu powinny zawierać wymagane dokumenty:
  • list motywacyjny,
  • CV z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
  • kopie dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego wykształcenia (dyplom),
  • kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje i doświadczenie zawodowe oraz wymagany staż pracy (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu, zakresy obowiązków),
  • oświadczenie o tym, że stan zdrowia kandydata pozwala na wykonywanie pracy na stanowisku samodzielny specjalista ds. płac zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszenia,
  • oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszenia,
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych i niekaralności zgodnie z załącznikiem nr 3 do ogłoszenia,
  • podpisane dokumenty:
    • potwierdzenie zapoznania się z klauzulą informacyjną w zw. z rekrutacją zgodnie z załącznikiem nr 4 do ogłoszenia,
    • ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH, zgodnie z załącznikiem nr 5 do ogłoszenia.

Wszystkie kserokopie dokumentów, o których mowa w punktach 3 i 4  powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem, przez co należy rozumieć kserokopię dokumentu zawierającą klauzulę „za zgodność z oryginałem” umieszczoną na każdej stronie dokumentu wraz z datą i czytelnym podpisem kandydata.

Brak wymaganego podpisu kandydata bądź poświadczenia dokumentu za zgodność z oryginałem dyskwalifikuje ofertę z dalszej procedury naboru.

  1. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych w placówce:

W miesiącu  poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Zespole Szkół Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich we Wronkach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%.

  1. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów:

Komplet dokumentów wraz z wymaganymi załącznikami należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia :

13.04.2021 r.  godz. 14.30

w sekretariacie Zespołu Szkół nr1 im Powstańców Wielkopolskich we Wronkach, ul. Leśna 17, 64-510  (decyduje data wpływu).

Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z podanym adresem do korespondencji, numerem telefonu kontaktowego z dopiskiem „Konkurs na stanowisko urzędnicze – specjalista ds. płac”.

Komplet dokumentów wraz z wymaganymi załącznikami można również składać drogą mailową na adres:

sekretariat@szkolanalesnej.edu.pl

do dnia 13.04.2021 r.  godz. 14.30

temat wiadomości: „Konkurs na stanowisko urzędnicze – specjalista ds. płac”.

Aplikacje, które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.

Po upływie terminu do złożenia dokumentów lista kandydatów, którzy spełnili określone powyżej wymagania formalne podana będzie do publicznej wiadomości - na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Zespołu Szkół im Powstańców Wielkopolskich http://bip.szkolanalesnej.edu.pl/

Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana prze dyrektora Zespołu Szkół nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich. O terminie rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.  Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.szkolanalesnej.edu.pl/.

 

Dyrektor
Zespołu Szkół nr 1
im. Powstańców Wielkopolskich we Wronkach
mgr Monika Kozber

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Zespół Szkół nr 1
Data utworzenia:2021-03-30
Data publikacji:2021-03-30
Osoba sporządzająca dokument:Administrator
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:965